Levande katapult

Idag på jobbet var jag med om en jääävligt obehaglig sak. Jag fick känna på "språngbrädan" som man alltid ser i tecknade filmer. Typ när Jerry står på ena sidan och Tom hoppar på den andra så Jerry flyger helt okontrollerat. Ända skillnaden är att jag valde inte Tom som motvikt. Jag valde en minidumper...
Körde ut grund (betong, lera, jord och sten) med minidumper idag från huset vi river i. Och varje gång jag ska tömma ur flaket, så måste jag åka upp på mina tidigare dumpningar (börjar vara en stor hög nu) för att komma åt. Så jag åkte upp i vanlig ordning och körde ut på kanten för att tömma. Ända problemet var att jag åkte lite för långt ut med larvfötterna på dumpern. Så när jag tiltade upp flaket, fastnade en stor sten mellan det och skopan, vilket ledde till att flaket förblev otömt... Så jag tiltade flaket ännu mer, vilket inte var en bra idé. För i samma ögonblick så föll dumpern framlänges och kastade mig över både flak och skopa, bjöd mig på en luftvärd på ca 3 meter innan jag slutligen landade bland sten och skit. Det sjukaste är att jag inte fick så jätteont, trots att jag han tänka på både Gud och Adam Sandlers farsa i "Little Nicky". Så jag studsade upp och fick se dumpern ståendes i vertikal riktning, med både motor- och hydralolja läckandes ur alla möjliga hål. Sen började det strömma till arbetskamrater, som gladeligen gratulerade/hånade Rikspuckot Rickard som inte bör ha tillgång med något med motor på. För av någon konstig anledning så kom mina bilkrockar upp i samma veva.. Så det var bara att stå där och svälja avföringar från höger och vänster. Sen blev det fika så då blev jag lite lyckligare. Jag blev sedan ännu lyckligare när jag och Byggare Bob skruvade isär dumpern och rengjorde allting så att den startade igen! =) Nu sitter jag här hemma och myser innan gymmet! =) Ikväll ska jag upp och hejja fram Norrtan Kalkons i Sportcentrum, dom gästas utav Spånga! Och jaa jag ska äta en massa godis och annat som jag är värd!

Trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0