Fundering

Gick och nynnade på "Baby boy!" på jobbet idag, och det spårade ur lite grann i mina tankar. Sådär som det brukar göra när jag har lite att fudnera på , vilket jag rätt ofta har =) Så jag tänkte dela med mig lite grann av mina tankar runt den låten med fokusering på musikvideon. Jag blir alltid så upprörd när det kommer en låt på Mtv, sen är det bara en massa sjuka bilder eller lättklädda tjejer. (Det andra har jag ignet emot) Så jag funderade lite på jobbet hur man skulle kunna få hennes video lite roligare, eller sjukare, vilket som.  Det skulle räcka med ett ord för att göra muysikvideon tuuuuusentals gånger intressantare!
Tänk om man bara bytte ut "Boy" mot "Seal"... "Baby Seal stay on my mind, ferfill my fanasy. I think about you all the time, I see you in my dreams" Då skulle man kunna filma en tjej eller kille som har en liten tankebubbla ovanför huvudet. Och i den är det en skitsöt sälunge med en liten clownhatt som gör trollerikonster och grejjer. Eller så kanske han har ett speciellt yrke, han kanske är snickare, precis som jag.
Det skulle iof bli lite omständigt med tanke på att han är så liten och klumpig. Så man skulle nog få bygga olika ställningar åt honom när han skulle jobba. Man skulle kunna se honom glida omkring i snickarbrallor, på en skateboard och skruva golvgips. Eller kanske hänga i en vinsch från ett tak och spika panel utvändigt. Eller så kanske han han är byggnadsledare, glider omkring på sin skateboard, beställer lite virke och dirigerar ut order. Jag får för mig att han skulle göra grejjen med golvgipset bäst, kåänns som hans grej. Sen måste man ju döpa Baby Seal till nånting också, typ Ludde.
För alla förtjänar ett namn. Oavsett om man är säl eller människa, liten eller stor. Och speciellt Ludde, för han kommer ju, i o m sin roll i musikvideon att bli kändis. Och han måste ju ha ett vanligt namn och inte bara sitt artistnamn Baby Seal. Ludde Johansson. Han kommer att få värsta feta våningen mitt på Sture och launcha dom fetaste beachpartyna som någonsin skådats. Tänk vilket snurr det sätter på hela världsekonomin. Det leder till att fler folk blir anställda på olika företag för att marknadsföra Baby Seal, och sedan kommer väldigt många att köpa hans singel och sedan nya album. Vilket i sin tur leder till att vi sätter fart på varenda lite krona vi har, vilket ökar ett lands omsättning som i sin tur leder till att landet ( landet man nu marknadsför skivan i, troligtvis Amerika för att artister har större genomslagskraft där) stärker sin ställning på världsmarknaden. Plus att det skapar en stark våg av lycka hos vanliga människor, som ser att vem som helst kan lyckas, t o m en sälunge. Så in med fler sälar i showbusiness, det gynnar alla!

Ja Jag vet, jag har mina ljusa stunder på jobbet =)

Ska iväg å träna nu innan "Ice age 2" ska luftas igen... " i BELIEVE i CAN FLY" HAHAHAHAHAHAA

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0