Signerat lagfest

Hej alla glada! Idag har jag en klassiker att bjuda på, men först så skulle jag vilja göra lite reklam för Falcon! En riktig kalasbild på mig, Micke O, Jimpa och Lunkan från lagfesten i lördags. Som ni kan se är det väldigt städat och det mesta snacket handlade om uppspel, målsättningar med säsongen och nä'sta match mot Hässelby... NOT!!!!! GUUUUULDkväll! Bilden har jag stulit från Eddies NIK-blogg där det finns ett lite utförligare referat om aftonen.

Nu över till mig, mannen myten och framför allt mongoliden. Igår gjorde jag det igen..
Åkte upp till Flygis för att handla lite frukt och andra förnödenheter vid halv tio. Kommer hem med kassen och ska låsa upp dörren.
Och har låst in nyckeln.
Utelåst 22.30. Jobb dagen efter, upp tidigt... PANIK
Ringer till jouren och då börjar cirkusen. Först säger han att han är ute på Väddö och på väg in till Norrtan så han kan inte komma närmsta 40 minuterna. Sen lägger han till en liten detalj.. Det kostar 1700 spänn för honom att låsa upp min dörr.. Hur sjukt är inte det? 1700 spänn för att svänga förbi mig och utföra ett arbete på 1 sek, som med restid osv blir max 10 minuter... Räknar man lite snabbt så innebär det en timlön på 10200 kr = en månadslön på 816 000 om man räknar på 160 timmar/månad. Det i sin tur ger en årslön på 9792 000... Så jag antar att jag valt fel yrke =D Det har även en del del chefer, direktörer, Mediaprofiler, kändiar, NHL-proffs osv gjort.... Men men, det är inte för sent att sätta sig i skolbänken än...
Näe nu tappade jag spåret! Efter det samtalet så går jag runt här i trapphuset och kokar över av irritation, förbannar KJ:s existens och önskar att jag inte var en sån åsna som glömt nyckeln. Då ringer han tillbaka. han har inte ens nyckeln till mitt hus med sig. Så om han ska hämta den så måste han in på deras kontor och greja. Suck tänkte jag när han sa att han skulle återkomma strax. Vid det här laget började jag överväga övernattning hos kamrat på allvar, och nu i efterhand kan jag känna att redan vid siffran 1700 kunde jag ha gjort detsamma.... Det är billigare att ta in på hotell än att få hjälp av sin egen hyresrätt tydligen.... Sagt det förut och säger det igen, vi lever i en sjuk värld!
Efter en stund ringer nisse tillbaka iaf med ett ännu roligare besked.. Han har inte tillåtelse att gå in på KJ:s kontor på kvällstid... HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH
Då blev det för mycket för mig så jag började fasgarva i telefonen. Han blev lite smått generad när jag frågade honom om han på fullaste allvar menade att kvällsjouren inte kunde låsa upp min lägenhet? Frågor som "Vad skulle hända ifall jag hade en platta på inne i huset nu då? Eller tända ljus nu den första advent...
 "- Hmm.. ehh,, ja jag antar att du får ringa en låssmed om du vill ta dig in ikväll... Efter en stunds resonemang kom vi fram till att en låssmed skulle kosta en del pengar mitt i natten han med.. Borra upp låset, byta låskolv osv. Då kan jag köpa 17 spänn, men det stannar nog knappast där? Jag tackade så mycket för "hjälpen" innan jag la på och sedan åkte jag ut till Bossen och Viktor för att sova. Tur att man har en uppoffrande firma =)

Summan av summarum så skulle jag vilja ge dagens "Tänkare" till den människa som kom på att nattjouren inte har tillåtelse att gå in på KJ:s kontor efter klockan 16.00. Bra jobbat! Det verkar väldigt svårt att t.ex ge jouren en nyckel, eller placera en nyckel i ett skåp på "Jourstationer" runt om i länet. GULD =) Faktum är att jag skulle vilja skicka en injudan till den personen och tala om för honom att han är varmt välkommen till min lägenhet för att få en lastpall med julgranar uppkörda i Mumindalen....

Nu ska jag kika på en rulle innan träningen drar igång, känns extra kul att åka upp idag till allt skvaller som kommer  =)
TJING

Kommentarer
Postat av: jossan

din klantskalle.... a de va väl inte första gangen heller.... ?!? ;P

2008-12-02 @ 19:33:08
Postat av: jossan

din klantskalle... a de va väl inte första gangen heller... ?!? ;P

2008-12-02 @ 19:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0