jag känner mig skändad...

God afton alla vänner!
Idag har jag haft en så skön dag man någonsin kan få, alldeles lugn och ingen stress alls. Började med att bränna en grötkastrull till Idolreprisen och slängde sedan bort grytan och skeden i rent hat. Sedan fortsatte jag ner på stan med Dala för att traska runt en snabbis på Julmarkanden. Fynd? japp, 4 st korvar till jolbordet: Hjort-, ren-, älg- och vitlökskorv!
Skittrevlig dam som sålde så jag hade inget annat val än att köpa en av varje =)
Sen bar det av upp till gymmet för en hyffsad genomkörare (för att vara en söndag) innan jag begav mig till Flygis för att handla middag. 1 timme senare var jag kalr... då hade jag spenderat 20 minuter med lillasyster Rönneborg i bageriet, sedan 30 minuter med storasyster Rönneborg i fiskdisken, handlat vidare, träffat lite bekanta djävular i kön till kassan, och sen slutligen var jag på väg hemåt med ingredienserna till min blivande kycklingsallad med pecannötter... MUMS =)
Men sen händer det, det ofattbara...
Nör jag kommer hem så är ytterdörren öppen, den står på vid gavel och "O helga natt" hörs från min dator. jag går in, livrädd... Inser sedan att allting är i sin ordning, all elektronik är kvar, alla pengar i madrassen osv osv.... Så jag lagar lungt min mat, äter och kikar litepå Parlamentet.
Sen när jag ska ta min "nattagodis" i form av lucka # 7 på Kinderkalendern så upptäcker jag det:
det sjukaste som hänt under min livstid. Någon sjuk människa har varit inne i min lägenhet och TÖMT hela kalendern!!!!
 Vad för en sjuk individ kan göra en sån sak mot en medmänniska? Och inte nog med det, personen har inte nöjt sig med att äta upp all choklad, den har dessutom monterat upp alla leksaker som var i äggen vid kalendern... Hur kan man göra så? =( jag blev uppriktigt ledsen när jag såg det här, för jag brukar verkligen inte äta upp den i förtid! Så alla ni som iaktagit någon person i mitt hem mellan klockan 15.00 och klockan 18.00 idag...snälla hör av er, jag sitter här hemma och gråter tröstlöst till synen av mitt skändade hus!!!!



Nu ska jag nog gå och lägga mig så att jag orkar jobba imorgon...
ha en trevlig kväll allihopa =)

kramisar

Kommentarer
Postat av: Michaela

alltså det där är ju läskigt på riktigt.. :/ alibitesta alla med extranyckel ;)

2008-12-08 @ 11:41:56
URL: http://michaelaronneborg.blogg.se/
Postat av: #11

Slut du e =)

2008-12-08 @ 14:55:26
Postat av: Bosse

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! DALA!

2008-12-08 @ 16:06:15
Postat av: PFK

INTE HELT OKEJ RICKARD!!!

2008-12-08 @ 17:25:43
Postat av: 34

hahahah sämst! :D

2008-12-08 @ 17:44:32
Postat av: dixie

du är så sjuk att de är synd om dig :)

tänk på dmo fattiga barnen i afrika, troru dom får ett endaste kinderägg vavvaa?

2008-12-08 @ 21:45:10
Postat av: Rickard

Haha =)

2008-12-10 @ 16:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0