Äntligen hemma

Hej allihopa =)
Nu är jag äntligen hemma i Sameland efter en mysig biltur på 80 mil! Allt gick bra, resan tog 13 timmar efter stop hos brorders flickor för fika och lite tävlingar, momme och moffe för middagsmys och sedan en sista anhalt i Flarken för lite fotboll ocg mingel=)
Det var såklart inte bara frid och fröjd hela vägen iom att tripen innehöll en klassiskt dålig kombination:
Jag och bilar...
Så i Ö-vik, med ca 20 mil kvar så la vindrutetorkaren av på min sida. I fullt snöande. Så jag körde in till en mack och bad om att få låna en tång (hoppades att den bara satt lite löäst i fästet) men tji fick jag. Hela skiten har lagt av. Så sista 20 hängde jag över på passagerarsidan vilket resulterade i en lätt ömmande rygg och nacke.. Men men, jag kom hem iaf =) Sen när jag kom hem så trodde jag att dom skulle vara hemma och vänta på mig, dom har ju trots allt sagt att dom längtar massor osv.
Tror ni att dom här två satt och väntade?
 
Nixx. Den vänstra var med mor å far på släktträff och den högra jobbade. SÅ när jag kom hem var det bara (inte så bara) vovvarna och kissarna hemma. Så jag svidade om till en förfest med mina förlorade vänner och sen begav jag mig dit. Fick ett varmt mottagande, massa kramar och folk som sa att dom skulle skända mig om dom fick chansen att vara md mig i enrum... Jaa jag pratar om dig Olle och det är helt okej =)
Sen gick jag ut med dom på Stat och träffade lite fler fyllon. Och lite fler. Och sen ytterligare ett par stycken. Det var även här syrran jobbade så under kvällens gång överraskade jag henne i glasplockandet med en Bamsekram. Lite kul =)
Sen åkte jag och syster hem till resten av familjen, slutade med att vi satt uppe hos kattungarna och åt skinkmacka klockan halv 4 på natten. Det är kärlek det =)
Det mesta är sig likt här hemma, men jag fick en stor överraskning när jag var och kikade på Clemens igår i Kopparhallen.... För det första, så har Robert gjort något mkt stort. Han har erkännt för omvärlden att han vill vara min vän. Han har tagit #5! Fattar ni hur stort det är? P Wallon har gjort samma sak och det är så man blir tårögd. För givetvis är det så att alla som har 5an har det för att dom vill hedra mig =)
Men det var itne det stora, matchen gick till straffar och vem tror ni dom skickar in? Jooo just #5!
Och vad gör han? Jo han lastar upp må¨lisen på läktaren och lägger retsamt in pucken... Det syns att han har varit en Calcon tidigare :D

Nu ropar mammsis från hallen, det är dags att gå ut och gå med Dixie och Boss i den nyfallna snön.. MUUUUUUUUMMMMAAAAAA så skönt att vara hemma =)
Ha en bra dag allihopa!

Ps. Är det illa att ha 7 julklappar kvar att köpa? :D

Kommentarer
Postat av: #10

Vi saknar dig redan bortöver i Calcons :P

2008-12-22 @ 14:21:03
Postat av: Eddie Liljeberg

Det stämmer, du är saknad!

2008-12-22 @ 16:20:26
URL: http://eddieliljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0