www.uppskattningsvis 2 matlådor.se

Hej hopp, nu har kökschefen slagit till igen. Jag var uppe på Ica nyss och handlade ihop måndagens och tisdagen matlådor.... Trodde jag. Nu såhär 1 timme efter shoppingen så sitter jag och äter en megaportion Thaiwok och har 5st ettkilos lådor till i frysen. Jag fattar inte hur det kunde spåra så, tyckte inte det var så mkt när jag köpte det. Men men,man lär sig av sina misstag. Eller jag gör ju uppenbarligen inte det men ni kan dra lärdomar av mig. Beräkna aldrig en matlåda med en wokmix, 3 nudelpaket och ett halvt kilo kött. Det blir allldeles för mkt! Det blir rätt lagom att halvera dom doserna tror jag, så jag får återkomma till mitt eget inlägg nästa gång det är wok and roll dags. men det är ju riktigt smarrigt så jag ska inte gnälla! Dessutom har jag kvar min räksallad till imorgon iom att jag spårade nu, så positiva saker kan man också hitta. Om jag t.ex skulle bli vårdare åt en thailändsk familj som drivit iland vid silosarna i hamnen. Då skulle jag kunna lasta fram några lådor, eller jaa typ en, dom lär ju inte äta lika mkt som mig och om dom gör det så är jag impad, och utfodra allihop =) jag skulle kunna fläta en jättestor nudelkorg och lägga mina äpplen i imorgon när jag åker till jobbet. Kan dock bli problem i o m att jag inte är så duktig på att fläta.
I övrigt så har dagen varit bra, uppe och studsade tidigt när syster åkte, sen åkte jag iväg några timmar på jobb. Sen blev det hem, hetsäta lite och sen iväg till fotbollsmatch i Lohärad. B-team torskade med 4-3 mot något jullegäng som var jättefula. Glädjande var dock att #5, som knappt rört en fotboll sen sista matchen med Leif i början på juni var tillbaka på planen. Och vilken comeback. Med min Matterazziliknande stil hann jag med diverse glidtacklingar, räddade en boll på mållinjen, stämpla 2 killar, vinna några fina nickdueller samt en massa tjongande. Min fotbollsfilosofi går ut på en touch. Blir det mer blir ajg besviken på mig själv och får lite ångest! Jag körde också en riktigt fin "tag 3 betala för 1". Bollen kom i luften mot två av deras killar, som inte var riktigt överens om vem som skulle ta bollen. Så jag körde flygande skördetröskan och sänkte båda två med en höft, sedan kom det en tredje kille som jag sprang rätt över. Då fick dom frispark..... Men det var riktigt mysigt och jag älskar gnäll på motspelare, man blir lite extra taggad och känner att man har psykiskt övertag då.
Och fysiskt även för den delen..... herrfotboll är den sport där flest fittor vistas samtidigt. Det gnälls på domslut, knuffar i ryggen, glidtacklingar med dobbar, KILLAR som spelar med halskedja... HALLÅ????
Så fort nån får en smäll så är det Hollywood i fem minuter och sedan är man uppe och kör igen. Ska man ligga kvar, så ska man ha så ont att man inte tar sig av banan själv, men kompisars hjälp, utan med ambulanspersonal. Har man inte "ambulansont" så kan man ju lika gärna ställa sig upp och gå av, det är ju ingen idé att ligga och tycka synd om sig själv som en jävla fikus i gräset. Idag hade vi dessutom en kille i andra laget med kramp, och det är ju bara För läckert!.... Han låg i fem minuter i gräset och grät/skrek, fick hjälp att stretcha, höll sig för ansiktet och gjorde grimaser... Precis som italienarna. Kul att grabbarna ser på tv och lär sig något vettigt. Att man sedan spelar i ett B-lag, till ett division sex gäng har ingen betydelse. Rätt vad det är så sitter det nån scout från Dramaten, eller nån kärring från gynmottagningen som vill ha ett praktexemplar av en fitta att visa upp, och ser på matchen. Och då är det ju bara kul om en sån kille som verkligen är mentalt efterbliven får chansen att visa upp det också! Skitkul verkligen. Det är så kul att jag sitter här och försöker gnaga mig på baksida lår, samtidigt som jag spelar luftgitarr och tänker på löparen i schack. Outhärdligt roligt! Asså det är nästan oroväckande kul, jag blir typ orolig för att det är så roligt. Kan vara topp ter det roligaste jag vart med om i mitt liv.
Nu ska jag sitta här i min nystädade lägenhet, ringa runt och leta vänner för kvällen, det ryktas om myspys hos bröderna Öhman =) Hoppas alla andra, inklusiver fotbollsfittorna, har en mysig kväll. Har nån lite att göra kan jag rekommendera denne att gå in på www.lärdigspelafotbollnusåblirduenfittapåköpet.se och läsa mer om det jag just bloggat om.
God jul önskar Bittre Boris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0