Takläggning

Hej alles!
Idag har jag haft det stora nöjet att jobba i Norrtälje, vilket innebär en halvtimmes sovmorgon =) Jag har spikat tak med 8 andra muppar och det har varit full fart under nio timmar, knappt ätit. Men då vi väl fick lunch så spårade det ur uppe på Culinar. Chilifisk med couscoussallad typ. Mums!
Efter jobbet blev det sedan en tupplur till programmet "Rent Hus", där Janne 80 fick sina sömmar syande. Snubben hade inte städat på 30 år så ni kan ju tänka er vilket Lovenest han bodde i. Det kröp i mig vissa stunder när dom kollade typ toalettborsten, fläktrummet osv. Men en sak gjorde den gamle radioprataren bra. han sa " Ja o ja" på ett väldigt behagligt sätt. Och jhan gjorde det ofta. Typ varenda mening.
-Men du Janne här var det dammigt?
-Ja o ja, här har jag nog inte städat på minst 30 år.
Men när jag hade det som allra skönast i soffan, så kom gårdagen ikapp mig. Jag hade tänkt ta en ledig dag från träning men sen var vår nya slovak på mig. Han kan knappt nån engelska så jag tycker så synd om honom när jag försöker översätta våra övningar m.m.
Men n u känns det jättebra, ett skönt bröstpass med honom och hamburgare på gång =) Dom har bra kurs på färska burgarna på Flygis nu, get over there!!!
Då är vi för övrigt tillbaka på singelmoderområdet, det är sällan jag lagar mat till mig själv endast. Idag blir det middag plus 4 matlådor. Tur att jag hetsåt potatissallad till det grillade i somras så jag har lite matlådor. Fler mammatips, 1 kg:s potatissalladsplastlådor är perfekta lunchboxar och mkt lätta att diska =)

Ikväll blir det nog inte så mkt, ska nog slå på en rulle och unna mig en god ciabatta och den där lilla smarriga Risi Fruttin jag köpte =) Har inte ätit en sån på typ ett år så jag kände att det var dags. Eventuellt skulle Dala svänga förbi om han hade tid. Först tänkte jag bjuda Mr. Slovie på en bit mat och sedan film. men kom på att det kan bli jobbigt för honom att se film. Så jag ska kika på mina "största" filmer ikväll, det finns ju en liten chans att nån av dom har slovakisk Sub. Jag håller tummarna. Känns som att den lille jeeveln skulle uppskatta att komma bort från sitt rum nån kväll. Shit jag har typ utveckalt moderskänslor för det slovakiska folket haha =) Förra 2 säsongerna har varit likadana, då hade jag ett adotivbarn som hette Joseph. Nu har han blivit stor nog (28 år) att stå på egna ben så han han flugit ut. Istället har jag fått chansen att forma den lille nyfödde (20 år) Martin som jag vilöl! Det mysigaste är när dom kan språket lite grann, och vill lära sig några svenska fraser. Då kan man plocka fram det här lilla omogna barnet i sig och säga typ:
How do you do? = Hur mår du mupp? (fulare ord finns, och har brukats, men minderåriga läser bloggen)
Nu är maten klar och filmen på G, trevlig kväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Dom har bra kurs på färska burgarna på Flygis nu, get over there!!!"



Vilka burgare menar du? Är dom frysta eller?

Du kan väl förklara i nåt inlägg framöver? För att jag fattar inte vilka burgare du pratar om!?

2008-08-28 @ 15:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0