My day so far...

Hallå allihopa! =)

Den här dagen har blivit precis så bra som jag hade hoppats på, och ändå så är den bara halvklar =)
Morgonen började med att jag lurade med mig en bakfull Danne ner till ån med lite Julknäcke. Väl där så fick vi först se oss slagna av Norrtans alkisgäng som intagit den plats som jag såg i mitt inre igår när jag tänkte på ankmatning.

Den lilla ön.

Men vi gick några meter till och hittade sedan hela Ankeborg på ett och samma ställe. Jag började min fotosession med ankmotiv och Danne kastade ut bröd för att få dom i fina poser. Och vad händer då tror ni? Joo precis det som jag hade hoppats på...

Det kommer Pensionärer, och en av dom har lila hår!!!! =)

Ankorna smackade på som fan och ett tag höll det på att urarta. Jag föreställde mig att jag hade en stor brödvagn med en åsna framför som drog mig upp mot stan, medan dessa små lymar följde efter.

Ungefär som den där historian om flöjten som spelade bort alla råttor ur staden.... Fast med mig på en åsnedriven vagn som ledde ankorna in på H;M, systemet och expert. Sedan skulle vi leva sida vid sida med alkolistankor, ankor som gick runt med Ipod och sjöng themet till Baywatch. 14-åriga små ankor som klädde sig alltför utmanande och blev våldtagna nere i ån av nån otäck kråka på lördagkvällarna...Usch, hemska tanke.... vi lämnar det!

Sen bar det av ner i Societetsparken för årets Skördefestival, jag vet, bonden hittar hem. Men det har ågtt utför sen jag flyttade in till stan i vintras, för det fanns fan inte en grönsak på hela området. Det var aromaterapi, honung, träning, traktorer m.m, men inga färska grönsaker. Verkar vara ett dåligt år i år för bönderna är en tanke som slår mig.... Sen åkte jag och Danne ut till Golfklubben och psykade ut Viktor under 2 hål på han och Walles golfrunda. Eller det räckte egentligen med utslag nummer 2. För där brast det totalt. Vi var sportskommentatorer och körde vårt race tills Viktor gav upp. 3 Bollar ut i skogen och streck på hålet senare för att vara emr exakt =)
Nu sitter jag och Danne och kikar på Titanic tills Robin hämtar oss... Eller jag bloggar och tittar, Danne gör så här;

Men det är okej, han är bakis så han behöver sova.
Kvällen bjuder på TV-spel, tacos och godis i stora lass. Det blir jag, Danne, Robin, Dala, Walle och hans gumma. Kan bli riktigt nice, bara jag vinner spelandet. Annars kommer det in en recension om nåt världelöst spel senare i natt eller imorgon =)
Kul förresten med match imorgon, om än den är borta i Gnesta. Skönt med ännu en vit helg. JAG ÄLSKAR LIVET!!!!!!!!
Hade gött!



Kommentarer
Postat av: bruden

haha, din blogg är den bästa! fortsätt skriv,det här är humor! puss på dig

2008-08-31 @ 23:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0