Jag är ett litet Kakmoster

Hej alla bloggisar!
Idag så har det ännu en gång lönat sig att "vara en liten svärmorsdröm". Jag har fått kommentaren tusentals gånger, och rodnande tagit emot den samtidigt som jag tänkt nåt i stil med;
- Kul att någon gillar mig för att jag inte har någon skäggväxt och ser ut som en 14-åring...
Men nu ska jag inte vara sån, för det lönar sig. Idag så har jag fått bragdguldet av mina byggarkollegor iom att jag fixat 2 nybakta kakor till vårt fika på lika många veckor! Det har handlat om att bära en bokhylla och en soffa åt två olika damer, som blivit hemst glada =)
Så det är win win situation! Och då kommer såklart frågan,
Vad är egentligen sötare av dessa två;? 
Vs
Svärmorsdrömmen                  Sötsaken


Men allt har inte varit frid och fröjd idag tyvärr. För efter fikat så rev jag en massa isolering och det började klia nåt ohyggligt överallt innan dagen var slut. Så på vägen hem satt jag lagom nöjd och försökte tälja bort mitt skinn med bara naglarna. Det var dock med blandat resultat (tur såhär i efterhand) iom att jag inte har några naglar =)
Men då jag åker hem så kommer mitt klassiska trafikdamp fram. Det är en person i framförvarande bil som kör 80 på 90väg, och sånt TÅL jag itne. Och direkt så drar fördomarna igång, det måste vara en kvinna eller en pensionär. Mycket riktigt, en kvinna i 40 års åldern såg jag när jag i princip rörde hennes stötfångare med min tunga. Då saktar hon ner ännu mer, så det går typ 70. Och DÅ ser jag på henne läppar, hur hon säger nåt i stil med "Åhh Gud så nära han ligger!".... Jamen varför saktar du ner då????????????????? Går den matematiken ihop för henne så tycker jag inte att hon ska få behålla sitt körkort. Sen gjorde hon GENERALIRRITATIONSMANÖVER 2008 strax därefter. Hon skulle svänga vänster på en raksträcka. Inte en bil någonstans. Inte en cyklist. Inte en gångare. Inte en liten harfamilj som var ute och letade efter morötter i närliggande hus.
Och så lägger hon sig inte i mitten av vägbanan så jag kan åka om henne på utsidan. Näe hon ligger kvar, och bromsar ner till 30 km/h innan hon svänger....
jag vet vad ni tänker; Hon gav bara igen för att du låg så nära...
Ja det kanske hon gjorde, men nästa gång kanske jag inte väntar 10 sekudner innan jag stampar gasen i botten och skriker rätt ut som en stenåldersmänniska. Då skulle jag njuta av att se hennes ansiktsuttryck! 

Så idag går Dagens Ris till kvinnor i trafiken, oavsett ålder och kön!
Dagens Ros går till dom underbara kvinnor som förstått ovanstående ris, och numera ägnar dagarna till att baka åt mig =)


För att bli lite lycklig innan min träning ikväll, så var jag tvungen att ta till en riktig gammal goding. Nu sitter jag här och gråter av skratt när jag ser framför mig hur snarlikt mitt beteende på vägen var idag =)

Tjing!

Tysken
kvinnor i trafiken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0