Good evening!

Idag så har det varit full fart i den lille Rickes liv. Arbetet har bestått utav renovering av skorstenskrans. Vilket har inneburit att jag har burit plank, bruk, vatten, tegelsten, maskiner osv uppför en fem meter lång ställning, gått 3 meter upp till nock och sedan 4 meter till själva skorstenen. Bra vardagsmotion och en hel del spänning. Dom som känner mig vet att min intelligens på området "liten miss = stora konsekvenser" inte sträcker sig till en vanlig människas nivå. Så jag har envisats med att bära lika mkt plank som när jag går på backen, uppför den där j**la stegen och det har vart nära några gånger. Men jag sitter ju här nu så =) Hade ett nära döden ögonblick när jag halkade på vattenslangen jag burit upp, men som tur var så fick jag tag i ett plank på ställningen... Såg mig själv åka utför och sen landa i en halvkullerbytta/volt, på sån där riktig actionmanér och sedan fortsätta springa, helt plötsligt med en automatkarbini handen. Närma mig det närliggande skulet halft springandes på huk. Kasta mig ner i gräset, skrika nåt obegripligt (men ändå macho) i mitt headset som inet har nån i andra änden. Och sen öppna eld. Sen skulle jag skjuta sönder allt och börja kasta granater
-Han får passa sig han!
Min murarchef kom in och förstörde just när jag höll på frita gisslan. Jag gillar att han pratar om mig i tredjeperson ibland, trots att det bara är vi två där.... Schweiz är ett konstigt land. Men mycket fina klockor, fällknivar och skidbackar.
Leaving
Jag ska passa på att nämna att jag somnade mellan 21.00-21.30 igår och sedan slocknade jag 1.5 timme efter jobbet också. Vet inte om jag börjar bli sjuk elelr om kroppen börjar säga till om något. Typ att den vill ha grönsaker i olja. Nu ikväll så har coach Mogge bjudit på ett mördarpass i form av skridskoåkning i slutet av passet. Vi körde helvarv runt banan som mjölksyreträning. 4 3 2 1 varv, sedan en minuts vila, sedan omvänt, 1 2 3 4... Totalt 20 varv och en hel del trötta små pojkar som manade på varann sista biten.  Efteråt blev det en kort nedjogg med Griben innan jag anslöt till 2-nuddsringen (fotboll) med straff. Som mest innebar det 50 armhävningar/sit ups om man åkte ut först. Svaret är ja, jag var King. Var tvungen att be dom andra försöka ta ut mig så jag också skulle få lite träning. Dagens kalkon blev Grana som åkte ut först typ 4 ggr... Landade väl på en 250 reps totalt... Med visst bortfall p.g.a mygel. Domare D.Öhman har diskat honom så allt är i sin ordning! Nu blir det inte mkt mer ikväll, imorgon ska jag jobba in helgen där jag ser fram emot IKEA och sedan årets första match =)

Kvällens visdomord angående min blogg kommer från Norge:

[Julia] says:

du är ju knäpp


haha dröm sött alles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0