Goder afton goder afton....

Var herre och fru, vi önskar eder alla ett skönt nyttigt liv!
Hello there, everybody! I veckan har jag inlett mitt nya nyttiga liv och nu börjar det kännas bra! =)
Kom just hem från Ica, med en kasse fylld av kiwi, clementiner, äpplen, minikeso, ägg, hälsofil och ett glatt humör. Dessförinnan (är det ett ord? Asså både är det ett ord som i sitter det ihop, och ett ord som i finns det överhuvudtaget skriftligt sett? Jag är ju rätt säker på att det finns i tal iaf, för det smakar bra att säga det. Smaka på det du med, säg det!) så har jag varit på Nautilus och kört spinning med laget, riktigt jobbigt och svetten bara rann =)
Som sagt så har SM i självkänsla iletss, vilket innebär sunt leverne och mycket träning. Kondition främst då, så man blir av med los fettos on el body!
Med risk för att bli av mitt skjörbjugg, så har jag lagt om kost i veckan till grekisk sallad och en köttbit. På morgonen äter jag en grov macka med skinka, keso, gurka, sallad och till fikat äter jag frukt. Kommer kanske hända att jag slarvar lite grann, men ju duktigare jag är n'r jag är iväg på shopping, desto större är chansen att jag inte glider in på ondskan väg =) Jag måste erkänna att jag redan saknar känslan av att koka upp alldeles för mycket pasta, så att jag måste rota igenom alla skåp för att hitta nog med lunchlådor och sedan tvingas göra dubbelt så mkt köttbullar t.ex. Det är livsnjutning det, att stå i köket och "förvandla" 2 matlådor till 8-9 =)
Och jag har varit nära i tanken på att gå tillbaka till annan mat, senast idag faktiskt. Satt och knaprade på en morot och plötsligt så fastnade det en liten bit i svaljet, typ mellan näsan och halsen. Och den gick ta me faan inte att få ut! Brukar det hända er också, asså med morötter? Det är typ enda gången som det händer mig...Måste vara djävulens grönsak! Så där står jag och harklar mig och försöker få ut den, men ingenting händer. SÅ jag får acceptera att det gör lite ont att andas och fortsätta jobba. Sen helt plötsligt när jag tar i för kung och fosterland för att bryta loss en bräda, så lossnar den. Å helvete! Jag höll fan på att kvävas när jag satte den lilla jäveln i halsen.
Så dagens nej tack går till moroten. Visst den är god, nyttig, fin att titta på, rolig att rita av som liten, skönt att bli nedbäddad som. men den är inte rolig att ha i näsan!
Dagens plus tror jag går till Omega 3 äggsförpackningen för att den är unik. Det är den enda äggförpackingen som får mig att må bra när ajg tittar på den. Det står att den är rik på lite oljor osv, OCH så har dom en bild på en löpare. Så varje gång man tittar in i kylen så ser man två vita joggingskor. Och dom bär en framåt i en tid där det konstlade fettet lyser med sin frånvaro, och suget efter det driver mitt sinne till vansinne!
Så om det mot förmodan skulle börja stå sjuka saker på min sida, som liksom saknar resonemang och sammanhang så tar jag starkt avstånd till det och ber om ursäkt redan nu! Fett är, tillsammans med mjölk, något som alla hjärnor behöver för att växa sig stora och starka och blir kroppen utan det så fungerar man helt enkelt inte. Man kan till exempel gå in på en kisok för att köpa en tidning åt sin pappa och komma ut med en tam dvärgpudel. När pappa frågar vad det är för fel på en så svarar man sedan A, växthuseffetken.
Som ni förstår vid det här laget så orkar jag inte med mig själv längre, och framför allt inte blogga. Nu ska jag hetsäta några ägg med kaviar udner tiden jag tittar på meningslösa klipp på Utube... Så send me some if you havfe something goood!
"good, GOOD" ( Jim Carey i Bruce all mighty)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0