GOD natt allihopa

Hejsan! Jag tvivlar på att någon som är i läsbart skick är uppe fortfarande, men chansen finns. Så jag tänkte berätta för mig själv i princip hur mysig kväll jag har haft. Den började med att jag tog med mig ett halvt kilo chips i en skål till träningen och bjöd grabbarna på . "Hej allihopa, kom och njut av mysfredagen" löd min öppningsreplik och den togs emot med blandade reaktioner. En del garvade, andra sa att jag var kign, andra sa att jag var sjuk, andra sa störd, mupp, inte frisk med mera. Men det slutade i alla fall med att chipsen var slut och jag pissade på alla i 2-nudd. Jag blev både VM- och OS mästare, efter att jag varit först till tre "guld" (vann alltså) i båda mästerskapen. Jag tackade min mor, min far och alla runt omkring mig som stöttat och gjort detta möjligt! Sen blev det en dusch sen ner till Flygis för lite myspyshandel. Jag hade tänkt sitta hemma och koppla av själv, men Danne K ringde och bjöd ut mig till Vreta för lite Nintendo Wiie vilket är svårt att tacka nej till. Nu 3 timmar senare, efter många hårda bowlingserier, många hip hop och RnB låtar, många fula danser och stirkegester, så sitter jag här. Helt själv. Och har det så jävla bra!

Klockan är halv tre och jag sitter uppe med en godispåse. Jag har inget jobb, ingen träning eller någonting som hänger över huvudet på mig imorgon. En tanke som slagit mig är att jag ska gå ner till ån och mata ankorna med bröd, bara för att det är sån fruktansvärdf avkopplingsstämpel på det. Kanske träffar man nån härlig pensionär som talar om för mig att det var bättre förr, att dagens ungdomar är tatuerade ligister och att deras söner är välidgt omtyckta på jobbet... Men bara kanske! Det blir allt ondare om gamlingar vid ån i Norrtälje, och jag ber på mina bara knän att ni vill vara med och återbefolka dom. Hjälp till att skaffa fram gamla ruttna träbänkar som dom kan sitta på, ställ en gammal handjagargräsklippare mot ett träd. Ta bort all asfalt i närområdet och förse innerstaden med häst och vagn. Bort med McDonald´s och tillbaka med SlaktarJönnsons, där far och son jobbade hand i hand, nyförälskade i samma kvinna.
Låt dom ge sina barn barn 20 kronor i julklapp om dom fortfarande tror att det är 1808. Om dom vill att man ska skicka timmer/drivved i ån så är det okej för mig med. Jag har ingenting emot det. Låt dom installera en en stor fläkt på Stadskyrkan som blåser billig parfym på oss alla och doften av inskränkt bostad. Låt dom nypa oss i kinderna och mata oss med en massa kakor trots att 90% av oss lider av anorexi, bulemi och en massa annat som dagens samhälle rår för. Det var bättre för! Det går inte ändra på. Vi kan inte bevisa att dom har fel, om än vi vet det. Så gör mig en tjänst. Imorgon när ni vaknar, ring till någon okänd pensionär och skrik att ni hatar löständer och lilafärgat hår. Sen säger ni att ni ringer från Socialdemokraternas Ungdomsparti och ni vill inget annat än att sprida glädje på jorden. Då kommer dom tro att dom fått för mkt medicin i morgondosen och sedan leta sig ut på en promenad, typ till dammen. Och där ska jag vänta på dom, med en massa julknäcke och ankor som står i givakt!
Usch vad klockan är mycket, nu måste jag isäng så jag orkar lata bort hela dagen imorgon =)
Nattiskramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0