Enkel 3-1 seger i afton

Hej allihopa!
Jag ska göra ett kort men glädjande inlägg så att alla kan sova gott, vi vann med 3-1 mot Gnesta idag. Det var en vanlig dag på jobbet och vi hade bud på betydligt mer men deras keeper var vass stundtals. Glädjeämnen idag var laget som helhet, första matchen är alltid svår men vi klarade det bra. Och vi var snygga! Ska jag beskriva matchen med tre ord så får det bli läckert.                                Målskyttar; Micke O, Robin Holst och D. Beausang!
Jag har också en liten fundering kring regelboken såhär i reflektionernas timme. Med tre sekunder kvar av första perren fick jag pucken uppe på blå (jag visste inte om att det var tre sek, men där omkring) och hör hur hela laget ropar skjut. Allting går i slow motion och jag hör hur mitt hjärta bultar så jag skuter, för det är lite hockeyfilmskänsla över det hela. Lite mighty Ducks=). Men där tar filmen slut. Jag skjuter nämligen rätt på täckande motståndares ben och pucken studsar förbi mig ut ur zon. Och sen kommer den jäveln i 200 blås. Så jag har inte så mycket alternativ. Utan jag sparkar undan båda hans ben utan att tveka och det blir ett herrans liv i deras bås. Tiden går ut på klockan och domaren dömer utvisning, och det är här min fråga kommer. Sen när tog dom bort "frilägessparken" från hockeyn? Jag hade ingen aning om det. För förr i tiden när jag var ung, då fick man en spark per period i liknande situationer och det var ingen som gnällde! Men vi redde ut stormen och vann komfortabelt till slut så alla är nöjda.
Utom jag med min middag. Vi stannade på en vägkrog och jag beställde en Pasta Carbonara för 90 kr i hopp om att få bli mätt, men ack vad jag bedrog mig. In kom en tallrik med ca 10 tuggor på. Vilket ledde till att jag fick gå vägg i vägg till Statoil och köpa en sallad med dricka och en Magnum, höra av Grana att jag borde operera magsäcken samt kasta ut 70 spänn till. Så nu sitter jag här, 150 kr fattigare och med en ärrad själ. Jag funderar på att söka in till Tjockholmen kommande säsong för det gör så ont i mitt hjärta att höra sånt.
Nu ska jag ta och knoppa för chefen skiter i om jag är tjock eller inte bara jag är på färjan halv sju imorgon. En 3 minuters tandborstning till tonerna av Westlife, sedan är jag redo att möta John B. Sov gott allihopa =)

Kommentarer
Postat av: Walle

Vi gillar dig ändå även vad folk (grana) tycker! Vi tar han ikväll :D

2008-09-01 @ 17:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0