En sjuk man, en sjuk dag, i ett sjukt tillstånd...

Hoppla!
Idag har det varit en dag att minnas i mitt liv. Både på ett roligt och ett tråkigt sett. Eller näe, bara roligt haha=) Det var en sån där underbar start på dagen, då man vet att allt kommer gå åt helvette.... Försovning a´ 40 minuter.
Så det blev full fart upp, kasta ner fika och matlådor och sen ut ur huset på mindre än 5 minuter. Full fart till färjan med Westlife poppandes i högtalarna. Ska man komma sent så ska man i alla fall ha hunnit sjunga upp sig tycker jag! Så börjar dan, snickrar lite utvändigt på ett hus och det går allmänt dåligt. Jag är lite klumpig, fattar ingenting men är glad ändå. As always. Så började det regna, och jag var tvungen att "hekta" i två fönsterrutor som vi plockat ner, så inte regnet skulle jazza loss inne i lägenheten. Inga problem tänkte jag, och hämtade fönstren...... Som ni ser på bilderna här nere så var det lite problem trots allt. Jag självutnämnde mig till "Veckans Åsna" genom att sätta fel fönster på fel gånggärn. Sen gjorde jag en till tabbe.. Jag tog inte ner dom på en gång utan lät gubbarna se...... Asgarv senare så är rutorna iaf på plats, och jag ska bara fästa en träplanka så dom inte står och blåser innan hasparna är monterade.... Tjatjing, årets sticka -08 kommer som ett brev på posten och jag känner att jag inte vill leva längre. Fuck ass!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sen börjar allvaret. Just när regnet börjar ösa ner, och det är dags för lunch... Så får vi en tegelpanneleverans på 250kvm som ska läggas på en gång. Så där står jag på taket, hungrig, trött, genomsur av regnet och allmänt onöjd med livet. 2 timmar senare står jag fortfarande där, ännu jävligare och helt utan energi. Och när jag blir utan energi så slår det gnistor. Jag föreställde mig hur skönt det skulle vara att sitta i ett varmt bad med en fräsch sommarsallad från Västkusten istället för att bära/tegel ute i ösregn, och det gjorde ju inte saken bättre. Nåväl, timmarna förflöt och nu sitter jag här iaf, med en tvätt igång och matklagning på schemat innan spinningen drar igång med laget. Och jag känner bara att jag inte orkar göra nånting. Asså jag är ju lycklig, eller ja lycklig är väl en överdrift men jag är iaf nöjd med livet. Jag är ju frisk osv och det är ju kul. Haha Imorgon kan det iof vara SM i urinvägsinfektion på bygget bland oss 6 man som var uppe och jobbade =)
Men det får man ta då. Just nu så skulle jag vilja lägga mig i ett isolerat rum med vattensäng, lyssna på först "Grottsus från gruvorna i Kiruna by night", sen skulle jag vilja lyssna på "Stora Svalans ruvarsång", komma i självsfrid och sen öppna ögonen och möta morgondagen. För det är ju trots allt fredag och då ska livet vara frid och fröjd! =) Jag ska ju på Lasse Winner i helgen också så det är bara att "spotta opp se" som farsan brukar säga =)
Hoppas att du som läsare har någon utav efterlysta CD:ar här ovanför, det skulle göra lviet so much better. Ursäkta mitt språk, känns nästan som jag kör en hylling till Idol Kishti. "Halleluja moment!"... Vilket det ofta är här på Bondens Backyard!
Ha en jääävligt fin eftermiddag och kväll, jag återkommer nog inte ikväll. Om jag inte lyckats cykla omkull med spinninghojen. Det vore rätt kul. Och dumt. Och passande för den här dagen. Hoppas min tvätt har krymt!  Hoppas att maskinen gått sönder och jag blir ersättningsskyldig, för att jag på något vis råkat lägga en murbrukssäck i tvättkorgen, så maskinen är full i stelnat bruk. Det skulle bli en rätt modern look på dagens tegelsten och funktionsduglig dessutom. Man skulle kunna ha den somm ehhh.... ankare, ehh.....grillring, ehhh..... ehhh....ehhh...bokstopp i en väldigt stor bokhylla. Hate life, big time (love it anyway)
God afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0