Efterlysning!


Hej alla bloggläsare!
Jag har blivit av med en mkt kär ägodel som jag skulle vilja ha hjälp att få tillbaka. Min rygg! Den är uppskattningsvis 1 meter lång, relativt stor och "köttig". Mina vänner kallar den för, eller okej, Danne, kallar mig för köttrygg, Shrek och the Tank p.g.a. den. Men nu är den försvunnen.
Efter fyra dagars hårdkörning med rivning, blining och framför allt "najning" så har den försvunnit.
Allt som finns kvar är ett ömmande sår i mitt inre och en oerhörd saknad! Man börjar ju direkt fråga sig vart en sån här kan ta vägen? Det är ju svårt för den att gömma sig på en annan person, om den inte väljer Ringaren i Notre Dam eller Wayne Rooney. Jag kan tänka mig att den tagit in på ett vandrarhem i Bukarest tillsammans med Ron Geremys dolme. Båda är överansträngda, på olika vis, och finner gemenskapen i vila. Perfekt duo, min rygg kan vara bord och Rons peanut kan vara drinkpinne. Om vi snackar stora drinkar vill säga. Inte shots direkt. Äh jag orkar inte spåna vidare på det där, känns rätt lönlöst. Summan av summarum är att jag har riktigt ont i ryggen nu, och det löser man bara med en sak. Träning!
Så jag ska snart upp på Nautilus och köra ett rejält ryggpass innan spinningen med laget så får vi se hur det känns imorgon. Troligtvis kommer jag se ut som ett krökt avgassystem, men ryggen kommer att må bra av det i längden. Det går itne att bromsa sig ur en uppförsmacke som Sally brukar säga =)
Senare ikväll, vid 24 kommer Lillis Ange och hennes kompis Linn till mig för hotellvistelse. Dom ska vara här över helgen, så imorgon blir det Grönan och lördag the Voice festival. Har säkert redan nämnt det men det kommer bli riktigt nice! Om jag känner min syster rätt så kommer jag även att kräkas på måndag om någon nämner ordet McDonalds eller SevenEleven!!! Hon har nån sorts böjelse/fetish för donkenglass och sevenslush, varför vet jag inte. Men jag vet att det var påfrestande att bo med det lilla goset i Thailand för hon gick till Donken oftare än hon gick på toa. Och hon ville ju inte gå själv så ofta heller =)
Såg även att jag fått en betalningsavi från WWF, som frösöker rädda isbjörnarna från utrotning. Det är en mkt vacker tanke men varför fokusera på mig, en vanlig knegare som knappt har råd att med nudlar från Lidl? Jag lovar att kungen, Göran Persson, Fredde Reinfeldt, Ingvar Kamprad, Bill Clinton, alla miljoner sportstjärnor, popartister osv osv inte fått någon sådan.... Jag har inte helelr sett så många insamlingsgalor för isbjörnar och det är lite konstigt. Man skulle iof inte förstå så mkt om dom tog upp en isbjörn i talarpodiet, men det skulle vara väldigt kul. Skulle dom ta upp en isbjörnsunge så skulle det dessutom vara sött, och alla skulle börja ringa in. Sen kan man ju ha nån bakom som låtsas att dom är en isbjörn och sgäer det isbjörnen tänker. Eller om man har typ en isbjörn som kan prata bakom scen, men som är för ful för att vara på scen, som pratar för den lilla isbjörnsungen. Vore inte det nåt? Saken är den att kungen inte tycker om isbjörnar och det är förjävligt! Tydligen så blev han dissad en gång när han var på Skansen i vintras och sen dess har han alltid hatat dom. Han gick fram till deras bur och gullade lite med dom, men isbjörnarna kände igen honom från hipp hipp, så dom garvade bara och vände sig bort. Tydligen så hade dom hoppats på att Magnusson och C:o hade varit där istället, för dom är mkt  roligare och snällare än det riktiga kungahuset! Framföra llt är dom också likare kungahuset än vad kungahuset själva är. Jag gilalr Victoria, liiiiiiiiiiiiiten käke han har när han imiterar henne hahahahahaahhahaha =)
På tal om käke, vad ska jag äta innan träningen? jag vaar på myslunch idag med låssmeden Woxxa (nyfriserad och kåt), elektrikerna David och Danne (trötta på livet men ändå glada) och Vicke. Vi var uppe och käkade på Görlas nyöppnade thairestaurang, riktigt shysst buffe med fem rätter... och som sagt buffé, så till och med en fettsäck som jag kan bli mätt! Det är inte varje dag, inte för 65 spänn iaf så Görlas Thaiboys får högsta betyg idag!!!!! =)
Får även se om nån tar mitt rekord från förra spinnningpasset i svettväg... Och inte vilken svett som helst, utan rövsvett... Nasty jag vet, men det här är ingen skönhetsblogg, det är rå verklighet (och kanske lite fantasi) ;) Jag satt i långbyxor och långärmat i en spinninglokal utan luft i en timme med 20 andra hockeylirare. Och n'r jag klev ut därifrån så var jag blöt genom kallignar och byxor halvvägs ner till knävecken..... Och det är mer än medel haha! Jag hade tänkt stanna och gymma lite efteråt men det var bara att åka hem det! Gick slickad längs väggen från spinningen till omklädningsrummen på et så naturligt sätt som möjligt.. Såg nog ut som en alien =) 
Jag har funderat en del runt det här och nu har jag nog ett svar. Jag tror att svettandet beror på att jag inte har nåt hår på skallen, så allt rinner från huvudet, längs ryggen och ned till "uppsamlingskärlet".
Man får vara tacksam att det inte kryper in ändå, lite tungt att kliva av mitt i passet, löpa till toan och bjuda sig själv på ett självåsamkat svettlavemang. HAHAHAHAHHAHAHA USCH nu spårade det totaaaalt!
Ska itne ta upp det igen.... Men jag täner inte heller sudda det ahha =)
Nu gick det lite långt från trött i ryggen till vattenlavemang.. Men så blir det när jag inte har nåt att göra, utan fastar här vid datan. Nu blir det mat, diskning sen monster work out! Bye bye every body!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0