Reportage: Dags för nedsläpp...

Säsongesdebut för Norrtan Calcons klockan 16.00 idag i Gnesta ishall.

Vi kan förvänta oss ett laddat Norrtälje som troligtvis kommer att köra över Gnesta idag. Inga spelgenomgångar i form av Powerplay, Boxplay, styrspel what so ever. Men jag är inte det minsta orolig.
Norrtanboysen har kört en osedvanligt hård försäsong och det kommer definitivt att visa sig idag, och resten av säsongen. Jag har lyckats komma över ett träningsschema för sept. månad, som visar att NIK har 22 träningar och 5 matcher. Dom verkar laddade och oerhört fokuserade.
Bondens blogg, har fått den stora äran att göra en intervju med någon av spelarna innan dom åker iväg till match. Ryktesvägen har vi fått höra att Norrtäljes # 5, Ericsson, har gjort allt för att dom ska lyckas idag. Enligt uppgifter som kommit in så har han via Utube gjort en stilstudie på  Douglas Murray som uppladdning. Han ska också ha druckit oerhörda mängder vatten och slagit huvudet i väggen under en längre tid. Grannar berättar hur dom hör honom skrika i sömnen på nätterna och dom är rädda för att gå utanför dörren även dagtid. Nu befinner vi oss live i hans lägenhet på Bangårdsgatan. Han sitter som i trans på en barstol, mumlandes något obegripligt och tittar rakt in i köksväggen. Han har knappt noterat att vi kommit och vi börjar förstå vad grannarnapratar om. Den här mannen känns inte psykiskt stabil. Men vi gör ett försök att få några ord ur honom!

Exklusiv Intervju;
-Rickard kan du berätta för oss hur du tror att matchen kommer se ut?
- Vi kommer att köra över dom. (han ler ondskefullt)
-Kan du utveckla den tanken?
- Det finns inte mycket att säga om egentligen. Vi är större, starkare, bättre tränade, mer synkade och mycket snyggare. Jag tror att vi kommer att vinna på att vi inte har samma bröder och föräldrar i vårat lag.
-Vad menar du med det?
-I Gnestas lag så har alla samma pappa.
-Nej men så kan det väl inte vara?
-JOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (något vilt tändes i blicken och han började skalla betongväggen)
-Okej vi tror dig, vi tror dig. Vad tror du matchen slutar då?
-Vi vinner
-Okej. Hur laddar du upp inför en sån här match?
-Först så tittar jag på Sommartorpet med Ernst, han är så duktig och mysig. Där hittar jag lugnet. Sen åker jag upp på Flygis för att handla matchmaten. Där hittar jag energin.
-Vad är då matchmaten?
-Färskpasta och idag köttfärssås
-Det låter klassiskt. Har du några andra ritualer eller tvångstankar för dig?
- Efter Matchsamlingen så gör jag allting med vänster först, ända fram till match. När jag stretchar börjar jag med vänster kroppsdel, när jag byter om så tar jag alltid på mig vänster benskydd först osv. Men det är ingen tvångstanke, det är bara saker jag gör för att det känns som jag måste. Och det är stor skillnad. (Han börjar rabbla osammanhängande igen)

Vi känner vid den här tidpunkten att Rickard börjar bli lite för hotfull och det enda vi kan göra är att avbryta intervjun. Vi i teamet får i alla fall den känslan att Norrtälje är fokuserade till 100%. Vi kommer såklart at följa upp det här med en intervju efter matchen då vi har fått in matchrapporten.
Tills dess får ni på bloggen gå ut i det fina vädret och önska att just ni vinner en miljon på lotteri idag.
Bye

Kommentarer
Postat av: Dala

slut du e :D

2008-09-01 @ 13:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0