Årets första ispass!

Så var det äntligen dax för premiär för Norrtan Kalkons! Klockan tio i sju satt årets upplaga, snyggare än någonsin, ombytta och klara för is. Coach drog lite regler och träningsupplägg innan vi gick ut. Och där började det....
Jag vet att det här blir en jättedålig ordvits, men jag var iskall på träningen! Heeelt sjukt stelt kändes det! Ingen fart på grillorna, som för övrigta har sett sina bästa dar. Jag skulle vilja jämföra dom med Foppas fötter typ. Som tur är så får jag nya inom nån vecka, det får ju tyvärr inte Foppa... Han krossar sina = Manligt
Körde in min nya sticka också, som jag fick i somras när jag gästspelade på et bröllop som bartender.... jag vet, många strängar på min lyra. Folk brukar säga det till mig. Fan Rickard vad många strängar du har på din lyra!
Det här är ytterligare ett bevis på det.
Skott verkar dock inte vara en utav mina kvaliteér, åtminstone inte med klubban jag körde med idag. Jag tror inte att jag har gjort sdå här lite mål på en träning i hela mitt liv. Och då räknar jag med barmarskträningar ute iskogen.... Så ni kan ju gissa hur många mål jag gjorde, på typ 40 skott..... INTE okej. Men jag tog däremot årets första fight mot Walle aka Walldorf_6 aka Drumda efter träningen. han kan hävda att jag hoppade på hoom när han itne var beredd, men sanningen är den att han var med. Han åkte runt under träningen och skrek "Chicken Swede, Chicken Swede, I´m gonna get you after practice!" Men så blev det inte riktigt... Han kom mot mig lite halvtrevande och letade lucka. Då exploderade det bara och mina handskar och klubba var borta på uppskattningsvis 0.2 sek. Resten är promenadsträcka. Drog ner honom på isen, tröja, axelskydd och t-shirt över huvudet. Sen kom Dala med vattenflaska och kylde ner losern lite grann, innan jag började massera honom.
På tal om engelska förresten, så har vi fått en ny slovak i laget. Kul att styrelsen i klubben har slovakfetish, det ger mig möjlighet att utveckla mina språkkunskaper. Det här komemr dock bli en riktigt utmaning för han kan typ ingen engelska alls. När jag stod och snackade om "Drills" "Tomorrows practice" osv, så stod han som ett frågetecken. Han förstår "Heeeeellooooo, my name is Rickard and im your translater this evening", puck, pass, shoot och finish. Sen tror ajg inte det är så mkt mer.. Men det ska bli intressant, jag är ju väldigt duktig på charader så vi kan nog lösa de flesta problemen. Hur man gör charader för
Gimo borta torsdag den 17/11 klockan 19.30 har jag dock inte tänkt ut den, så jag kanske återkommer senare.
Ikväll blir det inte så mkt, fosterställning och äta kålrot. jag har faktiskt köpt hem kålrot för mamma säger att det är bra att äta med jä'mna mellanrum,. Eller hon har inte sagt det rakt ut, men hon köpte hem det när jag var liten och tvingade mig att äta trots att det smakar skit. Newsflash, det smakar fortfarande skit!
Kul förresten att Sverige brilejrar i OS, det var länge sen. Baddräkter som går sönder, brottare som skämmer ut sig (missförstå mig inte, jag är på Aras sida till 100% ), simmare som simmar med armpuffar i princip, kanotister som bryter tävlingen efter 100m för att fokusera på en annan gren, Musse på 10 plats, Linus missar inhoppningen, Kallur river ur sig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Känner att jag inte behöver gå in mer på något utav dessa ämen, jag blir bara irriterad. Eller ett kan jag gå in på, Kallur är fräsch.
Natti natt
Ps. Till alla mina systrar som är i Grekland:
Uppför dig din bortskämda snorvalp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0