Ännu en helg i julens tecken

Fan va skönt med ännu en vit helg! När jag vaknade i morse så kände jag mig hur pigg och fräsch som helst, och 'ndå nöjd! Gårdagen bjöd på Gay i dess fulla bemärkelse! Jag coh Dala gick ut och åt en trerätters tillsammans med tända ljus och hade jättetrevlgit. Sen köpte vi lite godis och åkte hem till mig för att se på Supersugen, Grymt sjuk och rolig film, som jag säkert tidigare nämnt! Efter den så gick vi ner på GST och satte oss udner en filt tillsammans och tittade på lite människor. Jag tror att vi såg monstergay ut och vill gärna ha tag i den bilden som togs (Bea, det är en pik) så jag kan lägga ut den på bloggen. Det var liveband ute med riktigt bra fart i så jag stod och ryckte lite i Mobergsfötterna under tiden dom spelade. Sen insåg jag att jag var nykter och kände mig som ställets största mongo.... men jag fortsatte ändå =)
Idag så har jag tagit en fika med Dala på Stat och sen gick vi och shoppade gardiner.. En riktig Blondinbella dag med andra ord =P Hade laddat för match borta i Rimbo, kammat mig och allt, men det blir ignet. Jag hade först en teori om att jag var för snygg för att få vara i äckliga Rimbo, så tränaren bytte ut mig. Men tydligen så var vi för lite folk för att kunna lira.... Så istället blir det detta:

Precis som det ser ut, så ska jag ha Bangårdsgatan Öppna i Matlagning =)
Jag ska göra lite matlådor, några med köttfärssås och fullkornspasta, andra med kycklingwok. Ska bli riktigt nice! Nu när matchen blev inställd så kände jag att det är lika bra att ta vara på tiden istället för att bara sitta vid datan...ehhh.... typ =)
Sen blir det däremot träning, ska dra med mig Öhman upp på Nautan och ge mig själv en riktigt omgång. Har fan inte vägt mig på länge så det ska bli spännande! Unnade mig några onödiga kalorier igår när vi såg film i form av godis iom att jag inte druckit någon sliskig alkohol! Känns bra psykiskt så vågen kan inte skada mig så mkt oavsett vad den visar!

Sen skulle jag vilja passa på att kasta ut en fråga i luften, som nån gärna får svara på...
Varför envisas folk med att sova med mobiltelefonen på jämnt? Alla kan ju inte vara så beroende av att vara tillgängliga dygnet runt. Jag förstår folk som har jour, ströjobb osv. men vanligt folk, som vet att dom inte jobbar dagen efter, och att inget speciellt ska hända. Varför i helvette ska man då sova med mobilen på för? Det är ju sjuk! Det tjänar lixom ingenting till. Om jag hade haft min mobil på i morse, så hade jag blivit väckt utav en liten mupp som skrev 5 sms med texten" Go morron go morrn hör fåglar sjugna.... osv", sen ett med Väckte jag dig? Svaret är nej. Du blev fett ägd. Jag är en stark människa som bryr mig om mig själv. Ett stort jävla ego =)
Ochd et kändes riktigt bra! Så alla ni som har tänkt, har försökt eller vill väcka mig med ett mess eller ett samtal, bite me!" Ain´t gonna happend!
Så nu var den saken utredd, känns bra! Det finns för övrigt risk för att det här inlägget kommer att täcka av en väldigt stor del utav min blogg, för jag sitter nämligen och skriver i takt med att jag lagar mat. Just nu är wokgrönsakerna islängda och det fräser sådär mysigt från pannan =)
Måste dock risa mig själv för att mitt bloggande har gått så långt att jag sprigner (överdrift) fram och tillbaka mellan datan och amten. Inte okej!
Jag är just nu sugen på att baka ikväll. Det var länge sen jag bakade kanelbullar, eller ens något över huvud taget. Kanske skulle chocka gubbarna på bygget imorgon med en härlig kaka eller mitt flaggskepp kanelisar så man får lite pluspoäng =) Förra gången jag bakade så blev jag hyllad och jag fick flera anbud att joba som hemmafru. Lägga hammaren på hyllan helt enkelt. Vissa förslag var seriösa, andra itne, vissa var skamliga, andra roliga, en del sjuka, det fanns nog det mesta skulle ajg vilja säga! En kille ville att jag skulle stå fastkedjad vid spisen och baka åt honom med ett rött äpple i munnen. Kinky? svar ja! Nåt för mig? Svar nej, jag gillar inte röda äpplen!
Ikväll kommer förresten Woxxa hem till Norratan och sin lägenhet, det ska bli kul att se den lilla krabaten igen =) Frågan är om han är lika lycklig över at träffa mig? =)
Nu ska jag ta hand om köttfärssåsen, då går det itne sitta här och uggla. Det blir en mysig en med lite creme fraiche, krossade tomater, champinjoner, lök och majs. Mumms filli bibblan!
God dagens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0