Access till lägenheten igen =)

Hej alla Bondelovers!
Nu är jag tillbaka med nytt hopp om livet efter gårdagens incident. Det är såklart inte så många som vet vad jag talar om, för jag har försökt att mörka så gott det går. Men nu är allt över så nu kan jag ta ev. bajskastning!
Igår när chefen släppte av mig hemma så trallade jag upp för trappen, det hade nämligen gått bra på jobbet. Riktigt bra. Hade rivit i sinne och fått dampa ur mig, lite varmt men mycket skönt. Men så avtog lyckan när jag kände i fickan.
Och varför? Joo för under dagen så hade jag bytt från mina byxor till trekvartsbyxor, men glömt att lägga över hemnyckeln... Så jag stog och fudnerade över vad faan jag skulle göra nu. Rignde på hos två närmsta grannarna, inget svar. Ringde på uppe hos hyresvärdinnan, inget svar. Mötte en granne i dörren, som sa att det var rätt kört för mig, om jag inte fick tag i en vaktmästare. Så jag ringde till KJ, som hänvisade till ett annat nummer i.o.m att klockan var över 4. Provade det, då hänvisade dom tillbaka till KJ:s första nummer. Lite skumt om ni frågar mig, och lagom kul just då. Ute hällregnade det, jag skulle in och betala lite räkningar, flygbiljetter, laga mat samt det viktigaste av allt, äta en "Ben & Jerry" glass med kakdegssmak..... Men inget av detta gick som planerat som ni förstår. Så jag satt istället i 45 minuter och väntade på att Woxxa skulle sluta, åkte sedan hem till honom, fick en macka, låna kläder och sedan upp till gymmet! Då känndes livet välidgt tungt och det var skönt att gymma av sig. Sen fick jag låna kläder av Woxxen igen så vi kunde åka ner på Ett Glas och äta middag för att gaska upp mig lite.... Som ni ser så hade vi rätt trevligt, nästan för trevligt sett från en utomståendes perspektiv. men det gör inget, för vet (tror) att Woxxa är bi, och han vet att jag slår honom om han antastar mig på allvar.
 
Efter middagen så blev jag hämtad av Viktor, vi åkte vi hem till chefen och såg lite Ultimate Fighting och sedan slumrade jag in i en av deras sängar. Vaknade i morse och var i princip på jobbet, rätt nice. Funderar på att åka dit ikväll igen =)
Idag så har jag däremot haft en jobbig dag igen. Gått med motorkap, bilmaskin, spett, kofot, slägga, jaa tänk er alla dom jävligaste verktyg och maskiner som finns. Alla dom har jag lekt i stelnad betong med idag. Under 9 timmar. Lägg där till att jag har stått som Quasimodo största delen av tiden, det har varit soligt och varmt, jag har inte haft någon plånbok så jag har kunnat köpa dricka. Hate life helt enkelt. Men sen på slutet av dan så insåg jag att det här är en sån där period i mitt liv som jag kommer minnas. Helvetets dygn, och allt bara på grund av att jag inte fick med den förbannade nyckeln hem igår hahaha =) Men man lär sig av sina misstag, så troligtvis så ska jag kopiera upp 17 nycklar och ge till dom närmsta hushållen. Då slipepr jag bli utelåst i alla fall, sen är det bara att hoppas att dom är snälla. Annars kan man få dra nya lärdomar. Jag kanske kommer hem en dag och ser att jag har en "tapetboard" med Dalahästar och spiskummin i alla rum, satta lodrätt. Och då lär jag mig ju hhur det ser ut, troligtvis så är det helt fel, ja mena vem har sett en häst äta spiskummin?
I annat kan jag inte komma på något negativt med att ge ut nycklar, det skulle ju kunna bli bra också. Jag kanske skulle ha jättestora pyjamaspartyn/födelsedagsfester/dop m.m för grannarnas ungar, och därigenom tjäna lite pengar. En liten fundering kring det förresten, födelsedagskalas. Det är ju som en kul grej att ha fiskdamm på dom, tycker jag i alla fall. Men snälla föräldrar, varför måste ni lägga en mandarin i påsen? Det är ju typ ignen unge som gillar det. Det är ju inte direkt så att man har hört om nån liten unge som gått in på Ica, och försökt fylla sin godispåse med mandariner när mamma sagt att det är okej med lördagsgodis på en onsdag?  Jag ber om ursäkt om nån som läser min blgog har gjort just detta, eller ursäkt, jag tycker synd om denna. Du har inte haft en normal uppväxt men det är inte ditt fel. Kom till mig så ska vi hjälpas åt att korigera det. Vi ska sätta oss ned i ett mörkt rum, jag ska tända ljus och sedan bjuda dig på Riesen. Vi ska ta en resa genom godisets udnerbara värld, med börja i chokladen, och sedan kommer du inse vad du gått miste om. Det är sådanan prioriteringar som leder till misstag, problem, misshandlar, krig, död, pest osv. Om du äter godis som barn så mår du bättre psykiskt. Jag lovar att Hitelr t.ex inte fick fiska upp en magisk godispåse på sin 10 års dag, med allt godis han älskar, och ett löfte om att det finns mer i skafferiet.
Nu låter det kanske som att jag är barsnligt förtjust i godis, och det är jag.
Det innebär inte att jag är tjock, men det är jag.
Det det däremot innebär, är att jag mår bra psykiskt och aldrig skulle döda någon!
Så alla ni som säger att det bara står roliga, oseriösa och kanske till och med sjuka saker på min blogg. IN your face! Här har vi allt, fakta, humor och kärlek. Godis är kärlek. Min kärlek till godis är ofantlig. Internet är ofantlgit stort, precis som rymden.
Rymd. Smaka på det. Säg det som Homer Simpsom så lovar jag att det känns skönt!
Nu ska jag iväg och träna så det blir inte mkt mer på bloggen just nu iaf. Så mitt budskap idag är;
Var inte rädd, gå ner på Ica. Handla precis det Du vill och så mycket Du vill. För det är just Du värd, just idag!
MUMMA!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0