Hahaha

Hej allihopa, everybody!
Idag hade jag tänkt skriva om hur fin min helg varit, men jag känner att jag inte har tid riktigt nu. Mitt SATANS avlopp har pluggat igen sig... Så jag har nyss haft en rörmokare här som kirrat biffen åt mig, ganska skönt =) Jobbigt dock att problemet ens uppstod....
Men under hans korta vistelse så insåg jag hur gayigt mitt liv är just idag. Jag har vart och handlat lite sallad för att göra en nyttig lunchlåda imorgon med lite lax i. Sedan åkte jag hem, tog hand om lite räkningar och strukturerade upp garderoben innan matlagningen skulle dar igång. Men så kom avloppet.
Så jag ringde efter hjälp som en riktigt hemmafrun med tummen mitt i handen. Fick besök av en ung och jättetrevlig kille som fixade mina problem på typ 10 minuter. När han sedan gått var jag på jättegott humör trots att min söndagsplanering spruckit. Att ha en söndagsplanering är iof itne okej det heller....
Men i alla fall, när han gick så åkte strykbrädan fram och jag började stryka mina sommargardiner till toner utav Rod Stewart.  Det är första gången jag bytt gardiner, strukit också iof, och jag är nöjd med resultatet. Vuxenpoäng till mig.
Nu sitter jag här 20 minuter senare, men nya fina gardiner, ett fungerande avlopp och en känsla av lycka. nu ska jag steka lax och hacka sallad innan jag ska ta mitt ansvar som storebror och hjälpa min gosiga lillasyster med ännu ett skolarbete. Idag är det filosofi, det kan bli riktigt roligt faktiskt! Finns det tid över så ska jag åka upp en sväng på Nautilus och köra igenom kroppen.
Återkommer nog senare
Tjing


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Nejdå jag lovar!!

2008-04-06 @ 21:04:49
URL: http://jenkaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0