Gröna Lund

Haha jag vet inte vad jag ska säga riktigt, nu var det typ 5 gången jag var där i år....och det är fortfarande LIKA KUUUUUUUUUUUL =) Jag tror fortfarande att jag ska dö när jag åker fritt fall! den är magisk!!! Fast berg- och dalbanan är ju klassisk, så måste jag välja en karusell som jag ska sitta en hel dag i, så får det faktiskt bli den. Det var faktiskt premiär igår för mig på Extreme, och vilken premiär sen! Vi köade i typ 5 minuter, så där lagom länge så man hinner bli nervös men inte FÖR irriterad. Sen när vi väl satte oss så fick jag en karusellmaaaaniiiiiiiac bredvid mig, ett riktigt original. Typ 30 år, långt hår i svans, skägg och tänder som stod åt alla håll. Sen hade han ändå en seriös ton, trots att han satt i en karusell...! Så började då åkturen, och vi började åka fram å tillbaka å kastas runt runt, riktigt obehagligt...tyckte jag.... Men inte alla uppenbarligen....Plötsligt hör jag hur någon sjunger "var nöjd med, allt som livet ger....." osv, å när jag tittar till vänster så sitter dåren och sjunger å klappar händerna...Så det fanns u bara två alternativ, antingen skicka en armbåge över näsbenet på honom, eller att ta ton...jag tog ton...Så där satt jag då och sjöng Baloo och la in lite svordomar när det snurrade som värst, å han bara satt å tokgarvade hela tiden. Sen efter åkturen så klappade han om mig å frågade om vi skulle åka igen, men jag sa tackade artigt nej och sa att mina ben inte bär mig uppför rampen en gång till haha. Han var riktigt skön =)
Enda minuset på kvällen var att vi misstajmade bussen med 1 timme, så vi fick driva runt på Sture en stund...Rätt kul iof att få se lite damer... Det är heelt sjukt vilken rörelse det är där inne, jag blir typ rädd på allvar!!! Sen så fick jag å Danne oss iaf in i bussen och somnade som två små barn mot varandra, och sov ända in i Norrtälje ahha. Så var den kvällen slut!
Idag blir det tvätt och gym, sen kanske lite bak på kvällen om jag har nån energi kvar! Har blivit lite inspirerad sen mina magiska kanelbullar=)

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0