Bullbak

Idag fick jag ÄNTLIGEN tid för mitt efterlängtade bullbak!  har gått å längtat länge efter att få kavla loss lite i köket faktiskt. Vilket märktes, jag var typ övertänd. Satte igång med allt på en gång utan att planera nåt, sen insåg jag att det vart lite stressigt. Lugnade ner mig lite, å sen bara njöööt jag av hela grejen! Resultatet blev strålande också, 50st gyllenbruna, väldoftande kanelbullar som jag provsmakade dirket dom åkte ur ugnen...så ajg brände tungan, men det var det värt!!! Sen var det SM i Bregott! Första anhalten blev hyresvärden, hon blev jätteglad och bjöd in på fika direkt. Men det hade jag itne tid med, jag hade fler leveranser på schemat! ja mena, alla vill ju smaka dom beryktade...så jag ilade vidare till chefen och bjöd honom på ett gång drömmar, utlåtandet löd; Fan min fru bakade bullar igår, men dom här är ju mycket godare haha! Frugan svarade upp den med; Du är en riktig svärmorsdröm, bakar å fixar. Hahahaha jaa jag var GANSKA nöjd efter det, så då åkte jag hem till Danne med Isa och fikade lite bullar själv också. Danne gillade dom lika mycket som övriga!!!
Nu ska jag gå å lägga mig så jag orkar upp imorgon med, det är rivning på schemat! Idag lyckades jag få lite avloppsvatten över mig när jag gick lös på ett gammalt tvättställ, inte så kul men ändå förbannat kul så här i efterhand haha :D
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0